Moderne Palestina-Israël-Libanon

Oude man en zijn eerste beschavingen

Canaan-7

Moderne Palestina-Israël-Libanon


Als laatste zijn we vertrokken Kanaän, Judea waren vernietigd, en in 70 na Christus, de stad van Jeruzalem was ook vernietigd. Niet veel werd overgelaten.

Hebreeuws Vervolging

In 130 na Christus de Romeinse keizer Hadrianus gepland een grote tempel van Zeus in de nieuw opgerichte stad Aelia Capitolina, die op de verwoeste site van Jeruzalem. Bovendien had Hadrianus onlangs verboden besnijdenis. deze Romaniseringssystemen handelingen van de overheid, gemakkelijk ontstoken de tweede grote opstand van de Hebreeën tegen Rome. Dit was de Bar Kochba Cochba of, (bijnaam voor Simon. - (Zoon van de Ster), Opstand van 132 tot 135 na Christus, die geleid werd door Simon ben Kosiba, (Simon, zoon van Kosiba) Nogmaals de Romeinen bracht een enorm leger neer te zetten van de opstand. Hadrianus persoonlijk leidde de Romeinse aanval op de rebellen.





In de nasleep van de balie Cochba Opstand, de Romeinen uitgesloten Hebreeën uit een groot gebied rond Aelia Capitolina, die alleen Romeinen bewoond. De provincie nu gehost twee legioenen en vele extra eenheden, twee kolonies, en een nieuwe naam, "Syrië Palaestina" naar Judea te vervangen. Het centrum van de Hebreeuwse schikking verhuisde noordwaarts naar Galilea en Gaulanitis. Het aantal van de Hebreeuwse gemeenschappen elders afgenomen, en veel keer Hebreeuwse steden werd de Romeinse of ontvangen een groot aantal van de Romeinse inwoners. De steden hun oude Hebreeuwse namen verloren voor nieuwe Romeinse namen. Het verbod op besnijdenis bleef van kracht tot Antoninus Pius, die de erkenning van haar provocerende gevaarlijk effect, herroepen.

Na 135 AD Hebreeën had niet langer de politieke, stedelijke, of territoriale instellingen die een andere opstand zouden kunnen ondersteunen, maar ze erin geslaagd om de nationale identiteit als een gevolg van de groei van de rabbijnse instellingen en het patriarchaat in Galilea behouden. Armoede, hongersnood, pest en criminaliteit verliet de Hebreeën te zwak om georganiseerd verzet te monteren.

De nieuwe staat van Syrië Palaestina werd zo een goede deal minder problematisch voor de Romeinse overheid dan Judea was geweest. De regering bleef aan de Hebreeën bepaalde religieuze vrijheden, zoals een vrijstelling van de keizerlijke cultus vergunning, en geleidelijk de Romeinse gouverneurs toegestaan ​​de Hebreeën sommige van hun gemeenschappelijke rechten, zoals plaatselijke rechtbanken en het binnenlands bestuur te herstellen, onder het algemeen gezag van de patriarch in Tiberias. De Samaritanen (een sekte oefenen van een strikte en compromisloze versie van de Hebreeuwse godsdienst), verging het minder goed, zoals de Romeinen heeft stappen ondernomen om een ​​heropleving van het nationalisme Samaritaan te voorkomen door het oprichten van een heidense tempel op de berg Gerizim, net ten zuiden van Neapolis, en weigerde te concessies doen aan religieuze praktijken Samaritaan.

De bekering van keizer Constantijn zich tot het christendom in ongeveer 300 na Christus in gang gezet gebeurtenissen die gemaakt Palestina een belangrijk centrum van de christelijke kerk. Vóór de vijfde eeuw na Christus heel weinig christenen leefden in Palestina. De niet-Hebreeuwse regio's van de kust, het zuiden, en Aelia Capitolina had verschillende Romeinse en Griekse christelijke gemeenschappen, en een paar Minim (Hebreeuws christenen) leefden in dergelijke Galilese steden als Sepforis en Kapernaüm.





Maar vanaf de vierde eeuw de overheid reageerde op de Romeinse christelijke belang in het Heilige Land, door het aanbreken van een grootscheeps programma van patronage, in het bijzonder de kerk-gebouw, dat werd ontworpen om aan te moedigen christenen om te verhuizen naar Palestina. Er was ook een keizerlijke beleid gericht op Hebreeën aan te moedigen zich te bekeren tot het christendom, dit door het aanbieden van bescherming en beloningen.

Als gevolg van de christelijke nederzetting in de nabijheid van Nazareth, Kapernaüm en Tabgha, de regio van Galilea verloor haar Hebreeuwse meerderheid. Met ongeveer 400 AD waren er zesennegentig christelijke gemeenschappen in Palestina. De plundering van Rome in 410 AD zorgde voor een nieuwe ronde van de migratie naar Palestina als een groep van aristocratische Romeinen reageerden op de uitnodiging van Jeroen zich te vestigen in Aelia Capitolina en Bethlehem (Jerome was een blanke geboren in Stridon (een stad in de moderne Kroatië), hij was waarschijnlijk van Turkse / Khazar etniciteit, werd hij later heilig verklaard door de katholieke Kerk. Daarnaast waren er talrijke christenen naar Palestina kwamen niet om zich te vestigen, maar om sites te bezoeken heilige op bedevaart en relikwieën schuimen het land voor naar huis te nemen.

Aan de andere kant, de Hebreeuwse bevolking zag een constante en steile druppel die duurde eeuwen. In de tweede eeuw, na de Bar Cochba Opstand, zo'n tweehonderd Hebreeuwse gemeenschappen bloeide in Palestina, maar tegen de tijd van de Arabische verovering in de late 630S we weten van minder dan vijftig. Behalve in de steden Tiberias en Sepforis en in de regio's ten oosten van de Zee van Galilea, was de Hebreeën een minderheid geworden in hun eigen land.



De christelijke en Hebreeuws leiderschap had aangemoedigd hun volgelingen niets met elkaar te maken hebben. De meeste christelijke-Hebreeuws-uitwisseling in de vorm van krachtige aanvallen op de adviezen en de beginselen van elkaar. Nu, na de bekering van Constantijn, christenen bevonden zich in een positie niet alleen om zichzelf gescheiden te houden van besmetting door het jodendom, maar actief te onderdrukken.

De Romeinse keizers gecodificeerde de scheiding van de twee religies door het verbod huwelijken en conversie van het christendom tot het jodendom. Echter, Hebreeuws bekeerlingen tot het christendom; ontvangen de bescherming van het Hebreeuws vergelding. Steeds meer de Hebreeën verloor de burgerlijke stand. Keizerlijke wetgeving gelabeld het jodendom een ​​wild en snode sekte. Tot ongeveer 500 na Chr Romeinse keizers regelmatig bevestigd dat de Hebreeën recht op de vrije uitoefening van hun godsdienst, maar het werd steeds moeilijker om geweld tegen de Hebreeën en hun bezittingen te controleren.


De toetreding van de Romeinse keizer Justinianus, in 527 na Christus begonnen de laatste grote fase van de Romeinse vervolging van de Hebreeën. De nieuwe keizer geherdefinieerd ketters aan de Hebreeën op te nemen en hen uit militaire en civiele kantoren. Ze hadden nog nooit in het leger gediend, maar nu zijn ze zelfs niet kon zelfs dienen in de lokale gemeentelijke overheid. De leiding van de laatste Hebreeuwse steden, Tiberias en Sepforis, overging in Griekse en Romeinse handen. Justinianus behandeld een verdere slag aan de Hebreeën wanneer de nieuwe compilatie van het Romeinse recht, de Codex Iustinianus, de oude wet waarbij het

Klik hier voor de Geschiedenis van het vroege Christendom. <>

Klik hier voor de geschiedenis en afbeeldingen van enkele van de eerste christenen: <>>

Ondertussen bleek er hernieuwde weerstand van de Samaritanen (een sekte oefenen van een strikte en compromisloze versie van de Hebreeuwse godsdienst), hadden ze nooit ontvangen een van de privileges die de Romeinen de meer liberale Hebreeën geboden. Ze werden verboden om hun kinderen te besnijden sinds de tweede eeuw, en gedwongen om te offeren aan de heidense goden tijdens de tetrarchie. Nu waren ze lijden onder de christelijke rijk, nog meer onderdrukking dan de Hebreeën.

De Samaritanen kwamen in opstand tegen de keizer Zeno in 484 AD De Romeinse overheid, zet ze weer genadeloos, en bouwde een christelijke kerk op hun heilige berg, (Mt Gerizim) in de buurt Neapolis. Opnieuw in 529 AD, ze kwamen in opstand nadat Justinianus liet de vernietiging van hun synagogen. Nadat ze hersteld controle, de Romeinen gedeporteerd of onder dwang gedoopt Samaritanen en installeerde een garnizoen aldaar. In beide grote opstanden van de Samaritanen kort het opzetten van hun eigen koninklijke staat in de Davidische stijl.

In 603 na Christus de laatste oorlog tussen Rome en Perzië begon. De Perzen bezetten geleidelijk aan de oostelijke delen van het rijk en in 613 na Christus namen ze Damascus. Later, met de Hebreeuwse bijstand, bezetten zij heel Palestina. Ze namen Aelia Capitolina in 614 AD en gaf het aan de Hebreeën. Maar binnen een paar jaar hebben zij weer aan de christenen, omdat het gemakkelijker was om te gaan met de meerderheid van de bevolking, die werd christen. In 622 na Christus de Romeinse keizer Heraclius keerde het tij tegen Perzië, en in 629 na Christus herstelde hij Palestina.



De Arabische / Euraziatische Invasion

Maar binnen een paar jaar de moslims - een conglomeraat van Turken, Grieken en Arabieren, onder de vlag van de profeet Mohammed - aanvallen vanuit het zuiden, door een Hebreeuwse bevolking die geen liefde voor het Romeinse Rijk, gemakkelijk veroverd Palestina hadden.


De invasie begon in 634 AD, Gaza vielen de eerste plaats, en de aanval bleef naar het noorden, totdat na de Slag van de Jarmoek zuidoosten van het Meer van Galilea in 636 na Christus het Romeinse leger trok zich terug uit Palestina en Syrië. Jeruzalem hield tot het voorjaar van 638 n. Chr Caesarea viel laatst in 641 AD, en met zijn verovering, de moslims eindigde zevenhonderd jaar van de Romeinse overheersing in Palestina.


Uit de tijd van de Romeinse bezetting, Kanaänieten, Hebreeërs en begonnen naar Kanaän te verlaten. Tegen de tijd van de islamitische invasie, met de meerderheid van de bevolking reeds gedood of verdreven door de Romeinen en Grieken, is er niet te zeggen hoeveel er nog in leven te ontvluchten.

Een groep waarvan de vlucht kan worden getraceerd, is dat van de Lemba stam in Zimbabwe. Ze hebben hun Hebreeuwse religie en tradities door de eeuwen. {Zij werden genetisch getest en bevestigd Hebreeën worden}. Hebreeën ook vluchtte naar Ethiopië en andere landen.


Opmerking: Nergens in deze geschiedenis, hebben we laten zien hoe de Hebreeën omgezet in witte mensen. Voor een antwoord op die vraag, klik hier. Klik op>>>







Die Hebreeën die niet konden, of zou niet vluchten gedoemd waren. De islamitische heilige boeken vertellen over hun lot.

Koran 059.014
Yusufali: Zij (Hebreeën) zullen u niet bestrijden (even) bij elkaar, behalve in versterkte townships, of van achter muren. Sterk is hun bestrijding (geest) onderling: Gij denkt dat zij verenigd waren, maar hun harten zijn verdeeld: dat is omdat zij een volk zijn verstoken van wijsheid.

PICKTHAL: Ze zullen niet vechten tegen je in een lichaam op te slaan in versterkte dorpen of van achter muren. Hun tegenspoed onderling is zeer groot. Denkt gij van hen als een geheel terwijl hun harten zijn duikers. Dat is omdat zij een volk zijn die geen zin.

Shakir: Zij zullen niet tegen je vechten in een lichaam, behalve in versterkte steden of achter muren, hun gevechten tussen hen ernstig is, denk je misschien ze als een lichaam, en hun harten zijn uiteengevallen, dat is omdat zij een volk zijn die geen zin.

Koran 033.026
Yusufali: En die van de mensen van het Boek (Hebreeën) die geholpen hen - Allah heeft neem ze uit hun vestingen en wierp schrik in hun hart. (Dus dat) een aantal gij gedood, en enkele gij gemaakt gevangenen.
PICKTHAL: En Hij bracht die van de mensen van het Boek die hen steunden uit hun vestingen, en wierp paniek in hun harten. Sommige gij gedood, en
gij naamt anderen gevangen.

Shakir: En Hij reed die van de volgelingen van het Boek die hen gesteund vanuit hun forten en Hij wierp ontzag in hun harten, sommige die je gedood hebt en je nam in gevangenschap een ander deel.

Koran 033.027
Yusufali: En Hij deed u erfgenamen van hun land, hun huizen en hun goederen, en van een land, dat gij niet had bezocht (vóór). En Allah heeft macht over alle dingen.

PICKTHAL: En Hij deed u hun land en hun huizen en hun rijkdom en land gij erven niet betreden. Allah is ooit in staat om alle dingen te doen.
Shakir: En Hij deed u erfgenamen van hun land en hun woningen en hun bezittingen, en (in) een land, dat gij nog niet betreden, en Allah heeft macht over alle dingen.

Tabari VIII: 121 Ali sloeg de Hebreeuwse met een snelle slag die de landing gesplitst zijn helm, nek beschermer en hoofd, in zijn achterste tanden. En de moslims de stad binnen. Mohammed veroverde de [Hebreeuws] buurt. Safiyah bij hem gebracht werd, en een andere vrouw met haar. Bilal leidde hen langs een aantal van de Hebreeën hadden we gedood met inbegrip van de vrouw de man dood. Toen ze hen zag, de vrouw met Safiyah riep, sloeg haar gezicht, en goot stof op haar hoofd. Toen Allah's profeet haar zag, zei hij, Neem deze she-devil weg van mij!


Safiyah:

Safiyah Bint Huyeiy Ibn Akhtab, was een Hebreeuwse vrouw die gevangen genomen werd toen Muhammads troepen Khaibar aanvielen. Safiyah was zeventien en erg mooi wanneer moslims haar vader, echtgenoot vermoord en veel van haar familieleden. Ze werd naar de Profeet als zijn aandeel in de buit. De Profeet gewenste haar, maar Safiyah verzocht de Profeet om te wachten tot hij een etappe uit de buurt van Khaibar verdwenen. Een mijl van Khaibar, de profeet trouwde Safiyah.


Bilal:

Bilal ibn Rabah was een Ethiopische slaaf geboren in Mekka in de late 6e eeuw. Slavernij was het gebruikelijk in Mekka, en veel slaven tot de islam. Wanneer een gewone vrij man de islam, aanvaard ondanks verzet, zou hij genieten van de bescherming van zijn stam. Voor slaven was er echter geen dergelijke bescherming, en ze werden onderworpen aan vervolging. Aboe Bakr voelde voor deze slaven, dus kocht hij acht slaven, vier mannen en vier vrouwen en hen te bevrijden. Bilal ibn Rabah was een van de slaven gekocht door Abu Bakr.

De islamitische profeet Mohammed, koos Bilal als zijn muezzin (de gekozen persoon in de moskee, die de oproep leidt tot vrijdag service en de vijf dagelijkse gebeden.), Wat hem feitelijk de eerste officiële muezzin van het islamitische geloof. Hij stond bekend om zijn prachtige stem waarmee hij mensen opgeroepen om hun gebeden.


De bevolking van Phoenicië (later Libanon), begon ook zijn huidige vorm aan te nemen in de 7e eeuw na Chr Op een bepaald moment tijdens de eerdere Byzantijnse periode, een militaire groep van onduidelijke herkomst, de Mardaites, had zich gevestigd in het noorden onder de inheemse bevolking er. Uit de 7e eeuw verder, een andere groep het land binnenvielen, waren de Maronieten, een christelijke gemeenschap die zich aan de Monothelite doctrine. Ze waren gedwongen door vervolging, om hun huizen te verlaten in het noorden van Syrië.

Ze vestigden zich in het noordelijke deel van Libanon, en absorbeerde het Mardaites en de inheemse boeren, de huidige Maronitische Kerk. Oorspronkelijk Syrische spreken (een Anatolische dialect van de Aramese), ze geleidelijk neemt de Arabische taal, hoewel het houden van Syrische voor liturgische doeleinden. In het zuiden van Libanon, de Arabische stamleden kwam na de islamitische verovering, en vestigde zich onder de inheemse bevolking. In de 11e eeuw na Christus veel van deze werden omgezet naar de Druzen geloof, een esoterische tak van de sjiitische islam.

Kruisvaarder regel Ottomanen
Het Koninkrijk Jeruzalem was een christelijk koninkrijk is ontstaan ​​in de Levant in 1099 na de Eerste Kruistocht. Het duurde bijna twee honderd jaar, van 1099 tot 1291, wanneer de laatst overgebleven bezit, Acre, werd vernietigd door de Mamelukken (voorheen Turkse Slave Soldaten van de Arabieren).

In 1486, vijandelijkheden braken uit tussen de Mamelukken en de Ottomaanse Turken in een strijd om controle over West-Azië. De Mamelukken legers werden uiteindelijk verslagen door de troepen van de Ottomaanse sultan, Selim I, en verloor de controle over Palestina na de slag van 1516 Marja Dabiq.

Na de Ottomaanse verovering, de naam "Palestina" verdwenen als de officiële naam van een administratieve eenheid, zoals de Turken vaak hun (sub) provincies genoemd naar de hoofdstad. Na haar oprichting in 1516 het Ottomaanse Rijk, het was een deel van de Vilayet (provincie) van Damascus-Syrie tot en met 1660. Vervolgens werd een deel van de Vilayet van Saida (Sidon), kort onderbroken door de 07 maart 1799 - juli 1799 Franse bezetting van Jaffa, Haifa en Caesarea. Tijdens het beleg van Acre in 1799, Napoleon bereid een proclamatie een Joodse staat in Palestina.





The money I would like to collect, because I actually, and nnisatichpersonally bring to every one all over the world. In Eruopa Also there is hungry! Yes, we can. All those bodies do their best, but where most of the money goes to the organization mediations and actions. I see the pain and embarrassment of not general. If the Realms complain, it's the poor who suffer.


zie ook;

Charlotte van Mecklenburg-Strelitz
An old legend of scotland The Illuminati
Who is behind all the.... http://mitajy.blogspot.nl/what we know
http://darktreu.blogspot.nl/ Black Chinese people
http://histrya.blogspot.nl/Talk is cheap
http://archeologen.blogspot.nl/ Egad you say,is nothing sacred anymore? No, not when it comes to the truth!
http://groenekruis.blogspot.nl/ waarom is er honger in de wereld?
http://islaafrica.blogspot.nl/ The truth about
http://telllievisions.blogspot.nl/ Tel your leis visions
http://chatdesire.blogspot.nl/Let op ! Alleen voor 18+
.1...http://dederdekamer.blogspot.com/
.2.http://afrikablack.blogspot.com/
.3.http://negroelite.blogspot.com/
.4.http://blackmoro.blogspot.com/
.5..http://darktreu.blogspot.com/
.6..http://surinamereveu.blogspot.com/
.7..http://ricorozy.blogspot.com/
.8..http://royaltysecretintride.blogspot.com/
.9...http://blackvikingen.blogspot.com/
.10..Goelag-systeemDe wereld Goelag Revolutie
.11.http://royaltysecretintride.blogspot.com/
.12.awora.blogspot.comniemand wil zwart zijn maar eigen....
.13..http://blackvikingen.blogspot.com/ (Europa (oude Rome) veroverd door Afrikanen)
.14..leerschappelijk
Zwarten in Perzische Golf (AFRO-Irakezen en AFRO Iraniërs)
.15.Ontdekking van Suirname
.16.The Black in Europe in 50 BC to fight the Germanic peoples
.17.The Golden Ring in the Blackamoor's Ear Part1